A játék 70%-a körül járok, így feljogosítva érzem magam, hogy egy rövid összegzést írjak az érzéseimről. Mielőtt megszereztem a játékot, elolvastam minden kritikát. Nem volt éppen 100%-os a beharangozása de én belevágtam, az afrikai zsoldos szerepe túl vonzó volt. Itt van néhány keresetlen szó a játékról, aki még mindig hezitál, talán segít neki:
Először néhány mondat, azoknak akik egyáltalán nem hallottak a játékról. Ez egy szabadon bebarangolható világban játszódó FPS, ahol sok-sok küldetés közül válogathatunk, de van egy végső cél, a gonosz fegyverkereskedő - a Sakál - kiiktatása. Két frakció harcol egymással az ország irányításááért, ha csak simán nekik dolgozunk, viszonylag gyorsan megcsinálható a játék. De vannak barátok akik szintén kérnek szívességeket, bérgyilkosságokat követhetünk el, a fegyverkereskedők pedig rendszerint konvojokra uszítanak minket. Szóval a GTA által meghonosított, szabadnak tűnő játékmenetet ültették FPS-re. Ennyit egy apró dió héjjában a sztoriról és most a személyes tapasztalatok:
Nekem a helyszín nagyon bejött és a megvalósítás is zseniális. Alapvetően 3 fajta környezet van: dzsungel, szavanna és sivatagos. A szavanna a kedvencem, szerintem fantasztikusan sikerült. A sivatag is elég fasza, szinte érezni a perzselő napsugarakat. Ha ott kószálok, kicserepesedik a szám. A dzsungelt bírom a legkevésbé, nem kis részben azért, mert ott az ellenség könnyen elbújik a sűrű aljnövényzetben, aztán fogalmam sincs róla, honnan osztja az áldást. Hatalmas a térkép, így az elvétve fellelhető apróbb hibák szerintem simán beleférnek. Említést sem érdemelnek, olyannyira nem csökkentik a játékélményt.
[Egy reggel a fekete kontinensen.]
Szóval a külcsínt semmiféle kritika nem illetheti, gyönyörű. A belbecsről sem tudok igazán rosszat mondani, hisz majd 3 hónapja gyűröm a játékot. Pont itt egy apró negatívum, hatalmas változatosságot nem várhatunk a kaland előrehaladtával, mégis leköt és rohadt hosszú. A küldetések nagy hasonlatosságot mutatnak: bérgyilkosság, vezetők levadászása, tárgyak elemelése jól védett helyekről, konvojok felrobbantása váltakozik. Ez utóbbi kivételével szinte mindig ki kell csinálni a környék egész legénységét. Habár ha ügyeskedünk, találunk alternatív megoldást és ez mindenképpen pozitívum. A térkép nagy, utazgatni kell, világot látni, ez engem alapvetően nem zavart, de a legidegesítőbb "hibája" a játéknak mégis itt jön elő. Elég sok őrposzt van a térkép széltében-hosszában, amiket elfoglalhatunk, de akárhányszor kaszaboljuk le a legénységet, akármennyire előre haladunk a sztoriban, ezeket mindig feltölti katonákkal a program. Szóval a százszor bejárt útvonalon sem döngethetünk végig a dzsippünkkel zavartalanul, vérünkre szomjazó járőrökbe, újra meg újra benépesülő őrposztokba botlunk, állandóan harcra kényszerülünk. Ezért tart mocskosul sokáig végigjátszani a játékot.
[Ezt a falut csak egy legény őrzi?]
Amúgy szerintem nagyon jó a sztori, többször kerülhetünk válaszút elé és a barátokhoz is tudunk kötődni egy kis idő után. Az elvesztésük érzelmileg is megviselheti a gyengébb lelkű játékost. Egy utolsó megjegyzés, mielőtt melegen ajánlom a játékot: az ellenséges katonák kb 60%-a fehér bőrű. Ezt gondolom valami félreértelmezett politikai korrektség jegyében találták ki, de hülyeség! Afrikában vagyunk, könyörgöm! Oké hogy vannak fehér zsoldosok, de szerintem az "Egyesült Front a Munkáért és Szabadságért" nevű szervezet fekete vezetője zömében helyieket alkalmazna ingyen. (Ja és nincsenek gyerekkatonák, de ez asziszem érthető.)
Mindenkinek melegen ajánlom a játékot! Afrika gyönyörű.
Pontszámom: 8/10
Utolsó kommentek