Mit találsz itt?

Egy amatőr játékos gondolatait a Xbox360 játékokról.

Utolsó kommentek

Free Colonization - ga(rá)zdálkodj okosan!

2008.05.21. 17:13 | Terrance | 19 komment

Címkék: pc játék colonization freecol

Egy off-topic bejegyzés következik, ugyanis az alábbi játék PC-re tölthető le, a nevéből adódóan fo’ free! Nekem régi-régi nagy kedvencem volt ez a játék PC-re (1995). Minden néppel végigjátszottam többször is. Jobban szerettem mint a Civilizatont, (aminek a klónja volt ez a darab) talán mert jobban kidomborodott a gazdasági stratégia része.

Úgy 2 éve eszembe jutott, hogy ejh be szép órákat, napokat töltöttem el vele a nyári szünidőkben, keresgélni kezdtem. Megtaláltam az eredeti DOS-os verziót, amit az általam használt WinXP természetesen nem nagyon szeret. Viszont rábukkantam egy igazi kincsre a www.freecol.org oldalon.

Akik túl fiatalok ahhoz, hogy ösmerjék az eredeti játékot, azoknak summáznám a lényeget:
Az amerikai kontinens gyarmatosítása a feladatunk ebben a körökre osztott stratégiai játékban. Négy nemzettel foghatunk neki a feladatnak, mindegyik más-más specialitással bír. Az angolok erőssége, hogy az óhazából erős a kivándorlási vágy, sok telepest kapunk így ingyen. A spanyolok hagyományosan erősek az indiánok kiirtásában, míg a franciákkal sokkal barátságosabbak az őslakosok. A hollandusok specialitása a kereskedelem. Városokat alapíthatunk, ott szőrmét, dohányt, cukrot, gyapotot, stb. termelhetünk, majd további termékek állíthatók elő, amiket pedig az óhazában, más nemzetek gyarmati településein és az indián falvakban értékesíthetjük. Eleinte elég komolyan fogunkhoz kell verni a garast és figyelni az árfolyamokat, mit hol érdemes adni vagy venni. Ha több településünk van, össze kell hangolni a termelést, automatizált kereskedelmi útvonalakat állíthatunk össze. Nekem ez a gazdasági része tetszett a legjobban, előbb-utóbb persze harcolni is kell. Összetűzésbe kerülünk a rézbőrűekkel a többi európai gyarmattal és végül valószínűleg az anyaországgal is. A cél ugyanis a függetlenség.

Gyarmatosítás '95-ben:


A Freecol egy szabad forráskódú java program, néhány lelkes fanatikus írja 2003 (!) óta. Még nincs kész verzió, de a mostani 0.7.3 is nagyszerűen játszható. Terveik szerint az 1.0-ás verzió játékmenetben az eredeti Sid Meier’s Colonization pontos mása lesz. Ha ez megvan, jöhet a továbbfejlesztés a 2.0 irányába. Ebbe már olyan világtól elrugaszkodott ideákat képzelnek el, mint további európai nemzetek bevonása (portugál, orosz(?)), újabb nyersanyagfajták és egységtípusok. Nem tűnik gigászi feladatnak, remélem kitart a lelkesedésük.

Gyarmatosítás 2003-ban:


A grafikai megvalósítás nem egetverő, köszönhetően annak, hogy a projekt 2003 óta húzódik. Viszont a stílus nem is igényli ezt, aki pedig a szerelmese volt ennek a játéknak, mint én, annak így is tökéletes élményt nyújt.

Ja! Immár az online móka is elérhető. Én még nem próbáltam, úgyhogy nem tudok érdemben nyilatkozni róla, de minthogy ez egy körökre osztott stratégiai játék, gyanítom, hogy nem nagyon lehet elszúrni.

Remélem tudtam újat mondani és aki régen szerette, annak okoz néhány kellemes órát a játék.

A bejegyzés trackback címe:

https://recreationgamer.blog.hu/api/trackback/id/tr67480815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasika 2008.05.21. 18:53:15

ohh, igen, a colonization az nagyon tuti játék. a freecolt a 0.4 körül próbáltam linuxon, és király lenne, de a java miatt elviselhetetlenül lassú a játék, azért jó, h ajánlottad, teszek vele egy kört

stratégiában egyébként a civ és a col sajátos köztes átmenete az ssi féle imperialism 1-2, fogalmam sincs, milyen platformra volt/van, win és mac anno bizti

wilson · http://www.576konzol.hu 2008.05.21. 19:14:03

Nálam sajnos mindig ott halt meg a dolog hogy hangulatilag sajnos meg sem közelíti az eredetit - egyszerűen grafikailag/zeneileg még mindig a csúcs, személy szerint nagyobb favorit nálam mint a Civ 1-2. Persze a 3. azért mindent üt, szorosan az Alpha Centaurival a nyomában :)

Gás 2008.05.21. 19:29:45

hu. ez a legjobb játék a világon..és az eredeti megy ám xp-n is... ilyen abandoned games-oldalakról szedhető le.. pár hónapja nyomtam is kicsit... a lényeg h a hangkártyával szarozik a legjobban, de erre van emulator! kis keresgéléssel összerakható... mondjuk annyi még h néha érdekesen belassult a játék, aztán meg felgyorsult.."h behozza a lemaradást" .. meg néha fagyott... de van autosave!
hajrá.G.

Dester 2008.05.21. 19:43:07

A régi DOS-os játékok (Civ, Col, stb) XP alatti működésre bírásánál a kulcsszó: DOSBox. Töltsétek le, állítsátok be, vegyétek elő a DOS-os emlékeiteket, és örüljetek. :)

gabest1 2008.05.21. 19:57:22

ezek a régi jó táblás játékok, civ, col, és a mom :P

Gabre 2008.05.21. 20:08:36

GREAT!!! óó hány átvirrasztott éjszaka fűződik a nevéhez... :))))

Hellscream 2008.05.21. 20:19:27

Ez nagyon frankó, köszi.
Egy régi -új fanatic :)

Matyko · http://www.infected.hu 2008.05.21. 20:22:45

ISTEN GAMA! Civ 1 mellett meghatarozo elmeny volt mindig is, a zeneje is kiraly, valahol lewarezoltam ~3-5 eve, mindjart elo is veszem meghallgatom :) Dejooooooooooooo!

Jimbee 2008.05.21. 20:29:20

Hmmm..Centurio, Civ, Col, PG...

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.05.21. 20:47:28

ó igen, régi jó játék...
csak legyen vége a vizsgaidőszaknak :)
rögtön elő is veszem :)

Őrnagy Őrnagy 2008.05.21. 21:29:09

Imperialism II van 990-ért a Média Marktban Xp-re

ok 2008.05.21. 21:32:41

AHAH mekkora jatek!!!!/%!!!444

\o/

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.05.21. 21:38:33

Matyko, a zenéjét átdobhatnád. :D

TBC 2008.05.21. 23:34:51

A Civ-sorozat (meg a HOMM) mellett ez a legnagyobb kedvenc. ;-) Létezik win3.1-es változat is, csak mondjuk boltban nem könnyű megszerezni... de az menne XP-n simán. ;-) Sajna Vista alatt a DOS-verzió nem megy, de a dosbox (majdnem) csodákra képes. :-)
A FreeCol is tetszik, bár pár dolog van, ami miatt az eredetiben jobb volt... Mondjuk a nézet, és a kissé zavaró irányok nem épp a legobbak.
(Amúgy azért civ-klónnak nevezni szerintem erős túlzás a colonization-t, mindössze a játéktípus és játéknem egyezik meg. (Körökre osztott stratégiai), a többi tekintetben eléggé más a két játék. Bár kétségtelenül látni rajta, hogy ez is Sid Meier... ;-)
Ja, és nem tud valaki olyan helyetg, ahonnan (legálisan) meg lehetne szerezni a Call to Power linuxos verzióját?... Az is egy frankó civ-klón, bár vannak kevéssé "földhöz ragadt" egységeik...)

darkman · http://www.dark-central.com 2008.05.22. 01:56:05

nos nekem megvan valahol..:) az emailemet le nem irom sehova, de a weboldalamon keresztul megtalalsz..:)

emde 2008.05.22. 06:47:37

Freecolllal próbálkoztam, de nem nagyon jött be.

Viszont nálam fut rendesen az eredeti, le kellett hozzá szedni egy kis emulátor félét a hangkártya miatt, hogy minden stimmeljen.

Eman Resu 2008.05.22. 08:11:01

Imádtam az eredetit, és nagyon sajnáltam, mikor az XP már nem állt szóba vele. Majd megnézem ezt is, köszi.
Az oroszok is gyarmatosítottak Amerikában (Alaszka), de kereskedelmi telepeik voltak végig a nyugati parton, pl. San Fransisco-tól északra is.
en.wikipedia.org/wiki/Russian_colonization_of_the_Americas

Terrance 2008.05.22. 15:58:44

Ja, tudtam az oroszokról, csak abban nem voltam (vagyok) biztos, hogy a Freecol-ba bekerülnek-e.
Nekem anno nem volt hangkártya a kis 386-os gépemben, így a hangulati különbségek nem jönnek ki annyira.
süti beállítások módosítása