Egy off-topic bejegyzés következik, ugyanis az alábbi játék PC-re tölthető le, a nevéből adódóan fo’ free! Nekem régi-régi nagy kedvencem volt ez a játék PC-re (1995). Minden néppel végigjátszottam többször is. Jobban szerettem mint a Civilizatont, (aminek a klónja volt ez a darab) talán mert jobban kidomborodott a gazdasági stratégia része.
Úgy 2 éve eszembe jutott, hogy ejh be szép órákat, napokat töltöttem el vele a nyári szünidőkben, keresgélni kezdtem. Megtaláltam az eredeti DOS-os verziót, amit az általam használt WinXP természetesen nem nagyon szeret. Viszont rábukkantam egy igazi kincsre a www.freecol.org oldalon.
Akik túl fiatalok ahhoz, hogy ösmerjék az eredeti játékot, azoknak summáznám a lényeget:
Az amerikai kontinens gyarmatosítása a feladatunk ebben a körökre osztott stratégiai játékban. Négy nemzettel foghatunk neki a feladatnak, mindegyik más-más specialitással bír. Az angolok erőssége, hogy az óhazából erős a kivándorlási vágy, sok telepest kapunk így ingyen. A spanyolok hagyományosan erősek az indiánok kiirtásában, míg a franciákkal sokkal barátságosabbak az őslakosok. A hollandusok specialitása a kereskedelem. Városokat alapíthatunk, ott szőrmét, dohányt, cukrot, gyapotot, stb. termelhetünk, majd további termékek állíthatók elő, amiket pedig az óhazában, más nemzetek gyarmati településein és az indián falvakban értékesíthetjük. Eleinte elég komolyan fogunkhoz kell verni a garast és figyelni az árfolyamokat, mit hol érdemes adni vagy venni. Ha több településünk van, össze kell hangolni a termelést, automatizált kereskedelmi útvonalakat állíthatunk össze. Nekem ez a gazdasági része tetszett a legjobban, előbb-utóbb persze harcolni is kell. Összetűzésbe kerülünk a rézbőrűekkel a többi európai gyarmattal és végül valószínűleg az anyaországgal is. A cél ugyanis a függetlenség.
Gyarmatosítás '95-ben:
A Freecol egy szabad forráskódú java program, néhány lelkes fanatikus írja 2003 (!) óta. Még nincs kész verzió, de a mostani 0.7.3 is nagyszerűen játszható. Terveik szerint az 1.0-ás verzió játékmenetben az eredeti Sid Meier’s Colonization pontos mása lesz. Ha ez megvan, jöhet a továbbfejlesztés a 2.0 irányába. Ebbe már olyan világtól elrugaszkodott ideákat képzelnek el, mint további európai nemzetek bevonása (portugál, orosz(?)), újabb nyersanyagfajták és egységtípusok. Nem tűnik gigászi feladatnak, remélem kitart a lelkesedésük.
Gyarmatosítás 2003-ban:
A grafikai megvalósítás nem egetverő, köszönhetően annak, hogy a projekt 2003 óta húzódik. Viszont a stílus nem is igényli ezt, aki pedig a szerelmese volt ennek a játéknak, mint én, annak így is tökéletes élményt nyújt.
Ja! Immár az online móka is elérhető. Én még nem próbáltam, úgyhogy nem tudok érdemben nyilatkozni róla, de minthogy ez egy körökre osztott stratégiai játék, gyanítom, hogy nem nagyon lehet elszúrni.
Remélem tudtam újat mondani és aki régen szerette, annak okoz néhány kellemes órát a játék.
Utolsó kommentek