Mit találsz itt?

Egy amatőr játékos gondolatait a Xbox360 játékokról.

Utolsó kommentek

Shadowrun - First Person Spellcaster

2008.10.23. 16:00 | Terrance | Szólj hozzá!

Címkék: fps xbox live shadowrun xbox360

Egy barátom régóta rágja a fülemet, hogy szerezzem be a Shadowrunt, ami szerinte a multi csatározások közül egy nagyon jól sikerült darab. Én egyszer láttam úgy egy évvel ezelőtt és akkor nem nyerte el a tetszésemet, túl gyorsnak éreztem a játékmenetet és gagyinak a játékosok mozgását. De engedtem a rábeszélésnek és néhány hete beszereztem fillérekért.

A tapasztalatok előtt néhány szót a háttérről: a Shadowrun univerzum sztorija szerint a mágia 5000 év szunnyadás után visszatér a földre és az emberi faj mellett megjelennek a fantasy világokból ismert elfek, törpék, orkok és trollok. Ez persze káoszt szül és a különböző politikai, gazdasági csoportok csapnak össze, különböző célokért, segítségül hívva a mágiát és / vagy a legkorszerűbb technikát. Aki mélyebben beleásná magát, tudom ajánlani a wikipedia idevágó cikkelyét: http://en.wikipedia.org/wiki/Shadowrun_timeline

A játék készítőire állítólag nehezteltek a szerepjátékosok, mert egy szimpla FPS-sé degradálja ezt a (szerintük) csodás világot. A játékmenetet valóban nem bonyolították túl a készítők, 6 pályányi tanuló/gyakorló küldetések után az online battle sűrűjébe vezényel a program. (Xbox Live Gold előfizetés nélkül totálisan felesleges megszerezni a játékot.) Különböző fajok közül választhatunk a meccsek elején, mindegyiknek más-más előnye illetve hátránya van:

Embör - kiegyensúlyozott képességekkel bír, bár varázserővel nem áll jól (velük voltam a legkevesebbszer)

Elf azaz magyarul Tünde - a leggyengébb és leggyorsabb karakter, aki viszont egyedüliként képes regenerálódni, ha biztonságos helyre húzódunk vele. Nagy kedvenc az online hadszíntéren.

Törpe - erős, sok a mannája, viszont az lassan töltődik vissza, viszont képes “leszívni” a többi egység varázserejét. Nekem speciel a kedvencem, mert kb fele olyan magas mint egy ember vagy elf, tehát nehezebb eltalálni.

Troll - böhöm legény, a legerősebb mind közül, szinte minden csatában egy “tree of life” varázslattal a hóna alatt mászkál, ha ezt megidézi és alááll, nehéz onnan kipiszkálni.

Ork - Na ez nincs a játékban, talán nem tudtak neki semmi speckót kitalálni.

[A troll, az elf és az ember. (Úgy néz ki megijedtek valamitől. Ki tudja, miért? Talán van lent valami.)] 

Nekem bejött a dolog, korábbi fenntartásaim ellenére, mert az elmúlt egy évben a sok Halo3 meccs közepette felszedtem azt a tudásmagot, amellyel már élvezhetem ezt a játékot is. Sőt! Az alábbi pontokban összegyűjtöttem, hogy véleményem szerint mik azok a dolgok, amelyek miatt ez egy nagyon ütős és jó játék:

1.) Karakterünk faját körültekintően kell választani. A pályától, a csapattársaktól és az ellenségtől is függhet a választásunk, és későbbi harcmodorunkat is erősen befolyásolja ez a választás.

2.) Habár csak 5-6 fegyver közül választhatunk, az ugyanennyi varázslat és technikai felszerelés miatt sokféleképp variálhatjuk a harcmodorunkat és sokféle harcmodorral találhatjuk szembe magunkat.

3.) Egyik vesszőparipám: Akit leszednek, az lenn marad, nem dobja vissza azonnal a program a pálya egy más részére. Egy lehetősége még van a szerencsétlenül járt katonának újraéledni, ha egy csapattárs rendelkezik a megfelelő varázslattal és reszurrektálja (ha addig az ellenség nem semmisíti meg a holttestét - merthogy ezt is lehet). Szerintem ettől válik a játék agyatlan lövöldözés helyett taktikai csatává.

4.) A játék a pénz és pontrendszere (pont = pénz) abszolút a csapatmunkát támogatja, ugyanannyit ér egy csapattárs felélesztése, mint egy kill, valamint a bevitt lövéseket is pontozza, nem csak a végső killt (akárcsak a GoW). Mindezek miatt egy nem túl harcedzett online FPS játékos is megtalálhatja az élvezetet a játékban, a többiek támogatásával. Az én kedvenc szerepem a törpe felcser: a frontvonal mögül segítem a társakat, az elesetteket felsegítem, illetve az ellenséges tetemeket megsemmisítem (a szigorú járványügyi szempontokat figyelembe véve).

[A röpülő elfek támadása.]

2 negatívumot tudok felhozni. Az első, hogy néha elég bután mozognak a figurák, különösen a létrán felmászás sikerült balf.szul. Vagyis sehogy, mert ezt kihagyták a grafikusok. A karakterek egyszerűen felsiklanak a létrákon. De ez a kisebb baj szerintem, bár 2007-ben már szánhattak volna erre néhány munkanapot. Ami sokkal inkább bánt, hogy a meccsek közben előhívható legkülönbözőbb statisztikák később semmilyen módon nem nézhetők meg, nincs semmilyen rang vagy medálrendszer. Pedig az achievementeket is ez alapján kapjuk (pl. 100 győzelem, 100 felélesztés, 100 troll legyilkolása stb), szóval igazán szánhattak volna néhány kilóbájtot a szervereken az adataink tárolására és esetleg a meccsek előtt és közben láthatnánk a csapattársak és ellenfelek statisztikáját / rangját. Még halványan reménykedem egy update-ben, ami ezt orvosolná, de ennek egyre kisebb az esélye.

Összegezve ez egy nagyon kellemes multi FPS, aki kedveli a műfajt annak melegen ajánlom, ellenkező esetben teljesen értéktelen.

Pontszámom: 7.5/10

 

A bejegyzés trackback címe:

https://recreationgamer.blog.hu/api/trackback/id/tr46725048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása