Mit találsz itt?

Egy amatőr játékos gondolatait a Xbox360 játékokról.

Utolsó kommentek

Sega Rally - egy tévedés

2008.05.20. 17:51 | Terrance | 24 komment

Címkék: xbox360 sega rally

Egy figyelmeztetés: Ha valaki egy jó autóversenybe szeretne csöppenni és ezt a játékot olcsón meg tudja szerezni, akkor se tegye. Nekem a Forza 2 és a Dirt közepette támadt kedvem fokozni az élvezeteket, de ezzel nagyon mellényúltam. A grafika a maga módján gyönyörű. Az egész úgy van megrajzolva, hogy sikerrel adja vissza a játéktermek hangulatát. Viszont a játék nem szimulátor és az autó nagyon furcsán viselkedik. Külső nézetben minden kormánymozdulatra fél másodperccel később reagál, gyakorlatilag irányíthatatlan.
Belső nézetben nincs ez a hiba, viszont - nem is tudom - mintha egy motorcsónakot vagy egy űrhajót irányítanánk. Amerre húzod a kormányt arra megy az autó, kicsit néha csúszik, de minden kanyart bevesz.
Én az első pályával kezdtem, amit beadott: Egy kanyonban, térdig érő sárban kellett körbe-körbe vágtatni. Mindenfelé hatalmas tócsák és 20 centi mély keréknyomok. Szépen fröccsent a sár, ha átmentem egy keréknyomon rezgett a kontroller, de az autó vígan bevette a kanyarokat a legmostohább útviszonyok közepette is. Nekem nem tetszett.
Aki ezt a stílust kedveli, annak az örökzöld NFS Most Wanted-ot javaslom. Az is nagyon szép, bár az igaz hogy nem trópusi környezetben zajlik a verseny és nem is rally (a nevében sem).

A bejegyzés trackback címe:

https://recreationgamer.blog.hu/api/trackback/id/tr8479026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

közlekedési bűnöző 2008.05.20. 20:09:41

Hahahh..... manapság szinte az összes ilyen. A Colin McRae Rally-ben elsőre világbajnok lettem... Hiteles, mi? Ezzel le is töröltem.

Az Electronic Arts F1 szimulátora egy vicc.

A Need For Speed sorozatban egy Honda Civic-kel száguldasz 350-nel....

Szóval kb. az egyetlen a Live For Speed, ami igazi és élvezhető, realisztikus autóversenyt szimulál....

Uff!

NemSzervilis 2008.05.20. 20:34:28

"ami igazi és élvezhető":
GTR, GTR2, GT Legends, Life for Speed, rFactor, Richard Burns Rally, CMR DiRT, BMW M3, Rally Trophy

fr33m4n 2008.05.20. 20:42:25

Meg talan a RBR.

krasznaa 2008.05.20. 20:48:02

Nem tudom mennyire reálisak (ritkán vezetek >300 lóerős rally autókat), de a Codemasters játékai tényleg elég nehezek szoktak lenni. NFS-ben viszonlyag kevés gyakorlással le lehet nyomni bármilyen gépi ellenfelet, de DIRT alatt bizonyos versenyszámokban sosem tudtam Pro módban jó eredményt elérni.

A most kiadott GRID demó pedig dettó ilyen. Első körben "normál" nehézséget állitottam be alatta, és gyakorlatilag mindenki lealázott.

A Sega Rally-nak csak a demóját próbáltam, de már az is elég szörnyű volt valóban...

Karr 2008.05.20. 21:04:03

Hahó!!! Tegyük már helyére a dolgokat!!! Ez nem szimulátor, te magad is elismered, akkor miért várod, hogy az legyen? Ez egy játéktermi arcade rallyverseny átirata. Miért vársz realisztikus viselkedést? Aki egy kicsit tájékozottabb, mint te, az tudja, hogy mit kap a pénzééért. Ne hasonlítsd már a szimulátorokhoz. Ne keverjük a szezont a fazonnal. Attól, hogy rally autó van a doboz elejére rajzolva még nem kell bebeszélned magadnak, hogy élethű rally versenyt kapsz!
Te írtad, hogy gyönyörű a grafika, és az autó arra megy amerre húzod a kormányt. Hol itt a baj? Nem így kéne? A fanyalgásaid nem logikusak, még abból sem következik amit leírtál. Rendben, hogy szubjektív vagy, de legalább önmagaddal szemben ne légy következetlen. Én elhiszem, ha jól odamondasz egy játéknak azzal olvasottabbá teszed a blogodat, de egy kicsit most mellélőttél. A maga nemében ez a játék kiváló.

Játszottál már játékteremben?

gabest1 2008.05.20. 21:09:11

screamer 2-t kéne kiadni újra, rendes grafikával.

krasznaa 2008.05.20. 21:18:41

A dolog természetesen szubjektiv, de ennek a játéknak a "mechanikája" nekem se tetszett. Ráadásul a dolog kiadása előtt sokat regéltek arról, hogy mennyire reálisak lesznek a dinamikusan deformálódó pályák. Vagyis a fejlesztőcsapat is egy kicsit zavarban volt, hogy akkor ez most milyen játék.

Ettől még lehetne jó is, de mint kezdtem, nekem sem tetszett a demó alapján. Mondjuk én ennek megfelelően nem is vettem meg... :-P

SR 2008.05.20. 21:28:57

Sega Rally - klasszikus arcade játék!


no comment

doeeg 2008.05.20. 21:49:30

gabest1: wow, látom nem csak nekem volt meghatározó élmény 10 éve a screamer2 :)

NemSzervilis 2008.05.20. 22:17:24

Kicsit off:
Láttam a TV-ben a gamer világbajnokságot, és az autóverseny:
G. city Prj kont-rollerral ! Csak néztem, hogy mi van ?!
Nem adott a szponzor kormányt ?

Genome · http://asdf.hu 2008.05.20. 22:47:28

screamer 2-t kéne kiadni újra, rendes grafikával.

Ó, hát nem vagyok egyedül ebben a világban?! Pazar csúszások, ellenkormányzások jellemezték, számomra is legvalósághűbb rally a mai napig...Emlékezzünk!

Nandiba 2008.05.20. 22:53:41

Rally Trophy
Amikor megjelent, nem volt olyan vas, amin rendesen futtatni lehetett volna. Most 1000 forintert vettem meg, a gepem XP alatt is rohogve viszi, legujabb Radeon meg sem izzad.
Ez a kedvencem mai napig.

Live for Speed (LFS)
Nem tudom, most ingyenes-e meg, amikor megismertem, az volt. Kormany nelkul nem jutottam el a driftes masinakig. De csiptem, mert valodi ellenfelekkel lehetett nyomulni.

Patrik · http://kicsivu.freeblog.hu 2008.05.20. 23:04:33

Uramisten... Screamer 2! Mekkora király játék volt már! Kedvencem a Porsche volt, és tényleg farmotoros súlyelosztása volt, olyat lendült a segge, ha elvétetted a kanyart, hogy csuda. A másik kedvencem az egyik megnyerhető kocsi, a fekete Nascar-szerű, de motorháztetőn-kilógóan-nagymotoros járgány volt. Asszem a darazsak csapatának bónuszkocsija. Mikor is volt? 1997-ben? :)

Egyébként az ős Sega Rally, az egyes, ami még néhány játékteremben megvan, az nem olyan arcade, mint sokan képzelik, persze a kettes már az volt. De az egyessel a bónuszpályán végigmenni úgy, hogy ne érj a rézsűhöz, mert akkor ugye nullára lassulsz, igen aktív kormányzást és pedálkezelést igényelt.

Az RBR is ott van a szeren... meg még a GTR2 demóját próbálgattam, aztán született egy kislányom, eladtam a kormányt, még a kocsimra is ballonosabb gumit vettem. Lehet, hogy végleg felnőttem? ;-)

Denus 2008.05.20. 23:39:07

Rally Trophy, jól mondjátok!
Még a régi Sega Rally 2 (1999-es) is egész normális, bár mai szemmel baltával faragott... :P

Gorr 2008.05.20. 23:46:41

A Rally Trophy tényleg a legjobb a Richard Burns Rally után. Emlékeim szerint nem is kellett hozzá valami nagy vas, ám lehet, hogy Nandiba memóriája jobb.

Track-R 2008.05.21. 00:21:17

A Screamer2 az 1996-os játék, nekem még egy DCCD'96 nevű shareware válogatásról sikerült először megszerezni a demóját. Lehidaltam amit az a játék fizikában tudott, és mindemellett megmaradt az arcade hangulata is. Nemrég le is rántottam torrentről a full változatot :)
Valóban, ritka a jó autós játék, az én listám: Rally Trophy és Flatout1, NFS Porsche

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.05.21. 00:38:53

Bennem ez a Sega Rally név olyan bő 8-10 éves játékot idéz. Régebben Colin-nal nyomtuk, de annak is van már vagy 4-5 éve...

NemSzervilis 2008.05.21. 02:10:25

Egyébként a www.hsw.hu -n az említett szimulátorokhoz
található rengeteg minden : Csempkár, 2008F1, Prototype mod ...
Képek játékokból minden mennyiségben : indafoto.hu/riviayala/collections

Athos 2008.05.21. 02:13:29

a Codemasters fain szimulációkat csinál! hálisten jövőre ők csinálnak f1 gamát!

bloodhound v2.0 2008.05.21. 07:28:19

mondjuk a sega autóversenyei mikor voltak arról híresek, hogy realisztikusak, jó velük játszani? :) aki ilyet vesz, magára vessen...

Track-R 2008.05.21. 08:37:49

Egy dolog hogy nem szimulátor, és más dolog az, hogy késve reagál a kocsid. Az utóbbi nem megbocsátható...

Terrance 2008.05.21. 09:01:36

Karr: tényleg szubjektív a véleményem és álmomban se gondoltam volna, hogy ha odamondok egy játéknak akkor lesz olvasott a blog. De tényleg az lett.

Madcow 2008.05.21. 09:15:52

A Forza Motorsport a mai napig isten. Classicon tolom, de nem lehet megunni.

Tyler 2008.05.21. 09:18:04

Kellemes kis jatek, ami valahol el is varhato; elvegre minden idok legjobb arcade multiplayer jatekanak a folytatasa (nevleg) ugyanattol a csapattol nem lehet mellefogas. Kar, hogy azota mar megjelent egy Gran Turismo es egy Colin McRae Rally is, amik ugyan inkabb a valosaghu vezetesre epitenek, de arcade racer teren is odapakol neki par kort a Burnout-szeria. Azert rossznak nem neveznem, csak egy ilyen mezonyben mar nem lehet olyan konnyen labdaba rugni...
süti beállítások módosítása